Hulp en contact
Meestgestelde vragen
Thema’s
Reservering
U kunt reserveren:
- Vanaf onze website http://www.sandaya.nl
- Door te bellen naar onze reserveringscentrale of contactformulier
Uw reservering wordt definitief na betaling van het voorschot dat overeenstemt met 30% van het verblijf. Dit voorschot is op het ogenblik van de reservering te betalen met de bankkaart. Elke reserveringsaanvraag moet gepaard gaan met de betaling van het voorschot.
Vanaf onze website nodigen wij u uit om zoveel reserveringen te maken als accommodaties die u wilt reserveren. Voor elk verzoek van dit type kunt u contact met ons opnemen via ons contactformulier.
Elke accommodatie beschikt over een maximale capaciteit in aantal personen, inclusief baby’s. Bij aankomst mag het aantal personen de capaciteit van de gereserveerde accommodatie niet overschrijden.
Bij uw reservering kunt u de optie ‘keuze van kampeerplaats’ aankruisen en daar uw wensen, het nummer van de kampeerplaats aangeven, ofwel de keuze ‘naast elkaar’ vermelden in het veld ‘commentaar’. Deze optie is te betalen (€ 30/vastgelegd verblijf). Indien de gekozen kampeerplaats niet beschikbaar is, zal de camping contact met u opnemen om een andere kampeerplaats voor te stellen.
- Op onze website www.sandaya.nl, door te klikken op ‘Het saldo betalen van mijn verblijf’;
- Vanuit uw My Sandaya-account door te klikken op ‘Mijn verblijven’;
- Door te bellen naar onze reserveringscentrale of contactformulier.
Groepsreservering
Voor verzoeken om reservering voor groepen (meer dan 5 accommodaties) vragen wij u contact met ons op te nemen via het contactformulier.
Betaalmethoden
Hoe betaal ik mijn verblijf?
• Met een bankkaart, deze betaling is beveiligd:
Ga naar onze website www.sandaya.nl en klik op de link ‘Mijn saldo betalen’ onderaan de pagina.
Betaling kan kosteloos in 3 termijnen.
• Door onze reserveringscentrale te bellen of via ons formulier.
• Per SEPA-incasso:
U hoeft alleen maar uw IBAN in te vullen nadat u de betaalwijze ‘SEPA-incasso’ hebt gekozen op de betaalpagina. Vervolgens ontvangt u een beveiligingscode per sms om Sandaya toestemming te geven om het exacte bedrag dat op de betaalpagina wordt vermeld eenmalig te innen.
Houd er rekening mee dat SEPA-incasso's niet mogelijk zijn minder dan 30 dagen voor het begin van uw verblijf.
• Met ‘Chèques-Vacances’:
Wij raden u aan deze aangetekend te verzenden naar het volgende adres:
SAS SANDAYA
472 rue du rajol
34 130 Mauguio
Betaling met ‘chèques-vacances’ is mogelijk tot 30 dagen voor het begin van uw verblijf. De ‘chèques-vacances’ moeten binnen 7 dagen na reservering worden opgestuurd. Zodra wij uw betaling ontvangen hebben, ontvangt u een e-mailbevestiging.
• Met 'Chèque-Vacances Connect':
Volg de aanwijzingen in uw ANCV mobiele app. Let op, het minimumbedrag voor deze betaalwijze is € 20.
U kunt zelf het bedrag kiezen dat u wilt betalen met 'Chèque-Vacances Connect'. In dit geval wordt u gevraagd om uw bankkaartnummer in te voeren voor de eventuele aanvullende betaling, voordat u de betaling valideert.
Wanneer:
- Wij moeten het saldo uiterlijk 30 dagen voor uw aankomst op de camping ontvangen hebben.
Hoe:
- Met een bankkaart
U kunt het saldo van uw verblijf rechtstreeks betalen via onze website www.sandaya.nl door te klikken op ‘Mijn saldo betalen'. U hebt uw dossiernummer nodig, dat begint met 'O20XX…' evenals de naam die gebruikt werd voor de reservering.
- Per SEPA-incasso
U hoeft alleen maar uw IBAN in te vullen nadat u de betaalwijze ‘SEPA-incasso’ hebt gekozen op de betaalpagina. Vervolgens ontvangt u een beveiligingscode per sms om Sandaya toestemming te geven om het exacte bedrag dat op de betaalpagina wordt vermeld eenmalig te innen.
- Met iDeal
Mijn reservering wijzigen
Voor elk verzoek om wijziging van uw verblijf, kunt u contact opnemen met de camping waar u gereserveerd hebt of vragen om wijziging van uw reservering via uw My Sandaya-account.
Als u niet gekozen heeft voor de optie Vrijheid, kunt u uw reservering niet meer wijzigen nadat deze gevalideerd is.
Als u voor de optie Vrijheid heeft gekozen, kunt u uw verblijf onder de volgende voorwaarden wijzigen:
- Tot 14 dagen voor aankomst kan het verblijf gratis gewijzigd worden als dit in het lopende seizoen plaatsvindt.
- Het verblijf kan worden verplaatst naar een nieuwe datum (in hetzelfde seizoen) en/of een andere camping van de Sandaya-groep. Het verblijf kan niet naar het volgende seizoen worden verplaatst.
- Elk prijsverschil tussen het oude en het nieuwe verblijf op het moment van wijziging wordt aan de klant belast. Als het nieuwe verblijf goedkoper is dan het oude, wordt het verschil niet vergoed.
- Vanaf 13 dagen voor aankomst en na aankomst kan het verblijf niet meer gewijzigd worden.
De periode wordt berekend vanaf de ontvangstdatum van het formulier met het wijzigingsverzoek.
Mijn reservering annuleren
Voor elk annuleringsverzoek gaat u naar uw My Sandaya-account, rubriek 'Mijn verblijven'. Hier selecteert u uw verblijf en klikt u op 'Mijn reservering annuleren'.
Wij herinneren u eraan dat voor geen van de door Sandaya geleverde diensten een bedenkperiode geldt, in toepassing van de bepalingen van artikel L221-28 en volgende van de Consumptiewet. Elke annulering van de klant na reservering en voor vertrek resulteert bijgevolg in:
- Bij annulering tot 30 dagen voor de geplande aankomstdatum behoudt Sandaya de door de klant gestorte aanbetaling;
- Bij annulering vanaf 29 dagen voor de geplande aankomstdatum is de klant verplicht om het gehele verblijfsbedrag te betalen.
Als u heeft gekozen voor de optie Vrijheid profiteert u van flexibele annuleringsvoorwaarden voor uw verblijf:
- Tot 30 dagen voor aankomst kan het verblijf kosteloos worden geannuleerd. De al betaalde bedragen worden in hun geheel terugbetaald (onder aftrek van het bedrag voor de optie Vrijheid).
- Vanaf 29 dagen en tot 14 dagen voor aankomst kan het verblijf geannuleerd worden tegen betaling van vaste annuleringskosten ter hoogte van € 90. Alleen de al betaalde bedragen op het moment van het annuleringsverzoek worden terugbetaald, onder aftrek van de annuleringskosten en het bedrag voor de optie Vrijheid.
- Vanaf 13 dagen voor aankomst en na aankomst kan geen terugbetaling meer plaatsvinden.
- Als de betaling geheel of gedeeltelijk met een tegoedbon heeft plaatsgevonden, kan het terugbetaalde bedrag geen betrekking hebben op deze tegoedbon. De tegoedbon kan echter op verzoek 18 maanden na uitgifte ervan worden terugbetaald of gebruikt worden voor een volgende reservering.
De periode wordt berekend vanaf de ontvangstdatum van het formulier met het annuleringsverzoek.
Als u een annuleringsverzekering genomen hebt, zijn de van uw verzekeraar ontvangen annuleringsvoorwaarden van toepassing. Wij zullen uw dossier bestuderen volgens de annuleringsvoorwaarden die u met deze laatste hebt onderschreven.
Niet gebruikte diensten
Elk door u onderbroken of ingekort verblijf (late aankomst, vroeg vertrek) geeft geen recht op terugbetaling.
Kinderen
Op onze campings kan uw kind vanaf de leeftijd van 5 jaar deelnemen aan activiteiten onder begeleiding van een animator. Denk eraan een plaats te reserveren voor uw kind, want het aantal deelnemers aan deze activiteiten is beperkt.
Families zijn welkom bij Sandaya!
De maximale capaciteit die voor onze huuraccommodaties is aangegeven, omvat alle deelnemers aan het verblijf, ook kinderen en baby’s.
Goed nieuws: op de kampeerplaatsen hoeft het hele seizoen geen supplement betaald te worden voor kinderen jonger dan 3 jaar, en in het laagseizoen ook niet voor kinderen tussen 3 en 7 jaar!
Dieren
Huisdieren zijn toegestaan op de kampeerplaatsen en in de accommodaties van bepaalde van onze campings (behalve Premium) tegen betaling van een vast dagtarief bij de reservering. De dieren moeten verplicht aan de leiband blijven en gevaccineerd zijn.
“Het is verboden om een dier alleen op een kampeerplaats achter te laten, vastgemaakt of opgesloten in een auto of in een huuraccommodatie. Honden die de wetgever als gevaarlijk beschouwt (categorieën 1 en 2) zijn niet toegelaten op de camping.“
Mijn account
Via uw 'My Sandaya'-klantenpagina heeft u toegang tot:
- Uw spaarpot met loyaliteitspunten
- Uw overzicht van uw vorige en komende reserveringen
- Uw persoonlijke informatie
U kunt ook uw saldo online betalen. Maak uw account aan of meld u aan om ervan te profiteren!
Bij het aanmaken van uw 'My Sandaya'-account ontvangt u automatisch 80 loyaliteitspunten.
Vervolgens spaart u voor elk verblijf dat u bij ons doorbrengt automatisch loyaliteitspunten die u kunt omwisselen voor gratis overnachtingen tijdens een volgende verblijf. Vanaf 100 gespaarde punten kunt u profiteren van een gratis overnachting op de camping van uw keuze (buiten juli-augustus en buiten Baia Holiday-partnercampings) volgens de gebruiksregels van de loyaliteitspunten.
Ga naar de pagina uw klantenaccount om de gebruiksregels voor loyaliteitspunten te raadplegen.
Meld u aan bij uw 'My Sandaya'-account en klik op 'Ik gebruik mijn loyaliteitspunten'.
Diverse vragen
Voor de huuraccommodaties:
- Kunnen de gasten aankomen vanaf 17 uur en dienen ze te vertrekken voor 11 uur.
- Weekendforfaits (buiten de maanden juli en augustus): aankomst vanaf 12 uur, vertrek vóór 17 uur.
Voor de kampeerplaatsen:
- Kunnen de gasten aankomen vanaf 15 uur en dienen ze te vertrekken voor 11 uur.
In geval van laattijdige aankomst na 19 uur vragen we u vooraf contact op te nemen met de camping om uw uur van aankomst mee te delen.
Hoe kan ik gebruik maken van de service 'fast check-in'?
Maak gebruik van de service fast check-in en vermijd de wachtrij als u op de camping aankomt! Hiertoe moet uw reservering voor aankomst aan de volgende voorwaarden voldoen:
- Uw verblijf moet geheel betaald zijn;
- Uw SWIKLY-borgsom moet zijn voldaan;
- De informatie betreffende de deelnemers aan het verblijf moet vooraf zijn doorgegeven: namen, voornamen en geboortedata;
- De kentekenplaat van uw voertuig moet aan ons zijn doorgegeven.
U kunt al deze informatie controleren op uw My Sandaya-klantenpagina.
Om uw dossier af te ronden, kunt u uw verblijf hier betalen. Vergeet niet om de informatie betreffende de deelnemers telefonisch of via het contactformulier door te geven aan de camping waar u gereserveerd heeft :)
Voor verblijven in een huuraccommodatie, wordt 10 dagen voor het begin van uw verblijf per e-mail een borgsom gevraagd. Deze dient online geregeld te worden via het platform van onze partner SWIKLY. Deze aanbetaling van € 290 wordt gedaan door een eenvoudige pre-autorisatie op uw bankpas en het bedrag wordt dus niet van uw rekening afgeschreven.
Voor de verblijven op een kampeerplaats kan een borgsom worden gevraagd voor de verhuur van een koelkast of, in het geval van een PREMIUM kampeerplaats, om te garanderen dat de sanitaire voorzieningen en de apparatuur die u ter beschikking worden gesteld niet worden beschadigd.
Deze gehele borgsom zal u uiterlijk 3 dagen na uw vertrek worden terugbetaald indien de accommodatie schoon is achtergelaten, na aftrek van eventuele compensatie voor mogelijk veroorzaakte schade, onbetaalde prestaties, verlies van de sleutels die u bij aankomst overhandigd werden.
U kunt de plattegrond van de camping vinden door op de pagina 'In het kort' van de gekozen camping te klikken op 'Zie de plattegrond'.
U vindt deze informatie in de beschrijving van de gekozen accommodatie.
Al onze huuraccommodaties zijn uitgerust met dekens en hoofdkussens. Lakens zijn tegen betaling van een supplement te verkrijgen.
In cottages 4 schelpen en PREMIUM zijn de lakens en handdoeken inbegrepen in de accommodatie.
U vindt deze informatie direct op de pagina 'In het kort van de gekozen camping.
De eindschoonmaak is niet inbegrepen in de prijs van het verblijf, behalve voor de Premium huuraccommodaties.
Wanneer u vertrekt, wordt u gevraagd om:
- de accommodatie en het terras helemaal schoon te maken,
- de koelkast leeg te halen,
- de afvalbakken te legen en buiten te zetten,
- de afwas te doen,
- de bedden af te halen (ook de wegwerpmatrasbeschermers),
- het barbecuerooster schoon te maken (in sommige accommodaties),
- uw accommodatie op slot te doen en de sleutel bij de receptie af te geven.
Als u toch van de 'eindschoonmaak' gebruik wilt maken, kunt u dat bij uw reservering aangeven, door de betaalde optie aan te vinken in de rubriek ‘Diensten en opties', of aan te geven tijdens uw gesprek in het geval van een telefonische reservering.
Als u kiest voor deze extra dienst of als u in een Premium huuraccommodatie verblijft, verzoeken wij u niettemin om voor vertrek:
- de afvalbakken en de koelkast leeg te maken,
- de afwas te doen,
- uw accommodatie op slot te doen en de sleutel bij de receptie af te geven.
Onze aquaparken zijn uitsluitend voor onze gasten gereserveerd. Wij danken u voor uw begrip.
Nee, alleen zwemslips, zwemboxers en een- of tweedelige badpakken zijn toegestaan.
Voor de huuraccommodaties is de maximale capaciteit opgenomen in de beschrijving van elke huuraccommodatie.
Voor de kampeerplaatsen geldt een maximale capaciteit van 6 personen.
Klantenservice
Als u ondanks onze inzet om u geheel tevreden te stellen een klacht hebt tijdens uw verblijf op een van onze campings, verzoeken wij u om hiervan onmiddellijk de persoon ter plaatse te informeren die belast is met de ontvangst, zodat deze het probleem kan oplossen.
Voor alle geschillen die niet ter plaatse kunnen worden opgelost, verzoeken wij u via ons contactformulier contact op te nemen met onze klantenservice. Onze agenten zullen uw klacht vervolgens zo spoedig mogelijk behandelen.
Indien een geschil niet door onze klantenservice kan worden opgelost, heeft elke klant van de camping de mogelijkheid om binnen een maximale periode van één jaar contact op te nemen met een ombudsman voor consumentenzaken. Meer informatie vindt u in onze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Contact
Onze reserveringscentrale staat tot uw dienst van maandag tot vrijdag van 9u tot 18u op 0207 219 217 (gesloten in het weekend).